luni, 8 august 2011

5 zile de vis in Retezat 1-6 august 2011

Luni dimineata ne intalnim cu Ioana si Catalin Cretu in gara Ohaba de sub Piatra si plecam cu totii spre Poiana Pelegii, unde lasam masina in parcare. Dupa ce ne echipam plecam spre Bucura, nu inainte de a mai face o oprine la corturile din poiana ptr. o cafea cu prietenii lui Ioana si Catalin.
Vremea e frumoasa si facem pauze dese ptr. poze si admirat Culmea Slaveiului. Peisajul e diferit si totodata deosebit. In mai putin de 2 ore suntem la lacul Bucura, aici s-a lasat ceata si nu ne prea lasa sa admiram peisajul.

Culmea Slaveiului
Poteca spre Bucura printre jnepeni, pietre si apa.

Instalam corturile si dupa ce mancam, eu cu Octavian si Catalin plecam la o plimbare, Ioana ramand la cort sa se odihneasca dupa o noapte petrecuta pe tren.
Urcam pana in Curmatura Bucurei in speranta ca putem urca pe Bucura sau pe Custura Bucurei, insa ceata ne strica planurile, asa ca ne intoarcem si facem o plimbare pe la lacurile Ana si Viorica, dupa care ne intoarcem in tabara.

Baietii nu se pot abtine de la catarat atunci cand vad un bolovan

Lacul Ana

Eu si lacul Viorica

Catalin si potcoava norocoasa

A doua zi marti, o alegem ptr. o drumetie mai lunga: Lacul Bucura - Taul Portii - Poarta Bucurei - Creasta - Saua Retezat - vf. Retezat - Saua Loloaia - Culmea Loloaia - Valea Stanisoara - Lacul Stanisoara - Saua Retezat - Creasta - Vf. Bucura 1 - Curmatura Bucurei - Lacul Bucura.
Pana la Poarta Bucurei vremea a tinut cu noi lasandu-ne sa ne bucuram de peisaj si sa facem  multe poze. Cand am intrat pe creasta s-a lasat ceata si in felul asta ne-am miscat mai repede, facand pauze de poze doar cand se mai ridica ceata. Culmea Lolaia ne-a solicita destul de mult mersul la echilibru pe bolovani. Seara cand ne apropiam de corturi a inceput sa ploua, dupa ce am intrat in corturi a inceput sa toarne cu galeata. Dupa ploaie am iesit cu totii la o masa campeneasca din care nu au lipsit ceapa si usturoiul.

Taul Portii
 Judele mic (stanga) si Judele Mare (dreapta)

Taul Agatat
 Lacurile: Florica, Viorica, Ana si Lia

Taul Stirbei

Lacul Gemenele (jos) si Taul Negru (sus)

Lacul Gemenele
 Brumărița de stâncă (Prunella collaris)
 Echipa pe Vf. Retezat
 "Dansand" pe Lolaia
 Intodeauna dupa pietre apar jnepenii
Mici cascade pe Valea Stanisoara
Valea Stanisoara

Culmea Stanisoara

Miercuri Catalin si Octavian au ales sa faca Muchia Mare din Coltii Pelegii, iar eu cu Ioana am ales tot o zi de drumetie:  Lacul Bucura - vf. Peleaga - Saua Pelegii - vf. Papusa - Portile Inchise - Lacul Gales - Valea Rea - Saua Peleaga - vf. Peleaga - Lacul Bucura.
Baietii pleaca dimineata pe la 8, noi fetele plecam spre Vf. Peleaga pe la 10 cu intentia de a ne intalni cu totii pe varf si a continua traseul spre Portile Inchise impreuna. Frigul si ceata nu-i lasa pe baieti sa catere prea rapid fiind pe la jumatatea traseului cand ajungem noi pe varf. Coboram spre Saua Pelegii, iar pe la jumatate intram pe o branita se ne apropie de Muchia Mare de unde ii fotografiem pe baieti in lungimea cea mai dificila a traseului.

Valcelul ce coboara la baza traseului Muchia Mare

Pe Muchia Mare

Placa cazuta din Muchia Mare

Dupa ce inghetam suficient ne continuam drumul fiind singure pe traseu din toata multimea care urcase pe vf. Peleaga.
Portile Inchise imi seamana mult cu Arpaselul, sensul vf. Papusa - Saua Vf. Mare mi se pare mai usor fiind in urcare, decat in sensul invers.
Coborarea din saua vf. Mare este destul de abrupta si necesita multa atentie.
La lacul Gales ne intalnim si cu baietii care ne-au iesit in cale si dupa o pauza de hidratare si dulciuri ne intoarcem cu totii in tabara.

Lacul Bucura, Culmea Slavei, Judele, Poarta Bucurei si Bucura 1

Portile Inchise si Taul Tapului

Lacul Gales

Portile Inchise

Joi alegem cu totii o zi de catarare: traseul 25 octombrie, ne impartim in doua echipe, Catalin cu Ioana prima echipa, eu cu Octavian a doua echipa. Traseul merge pe o muchie din stanga peretelui nordic din Bucura 2, destul de drept si usor de reperat. Pentru a ajunge la traseu se urca de la lacul Bucura in Curmatura Bucurei, se coboara pe Valea Pietrele portiunea abrupta apoi se face stanga pe bolovani pana la baza peretelui.

Curmatua Bucurei, Custura Bucurei si Lacul Bucura
 Culmea Stanisoare, in spate vf. Retezat si vf. Loloaia
 Peretele Bucura, prima muchie din stanga - tr. 25 octombrie

Valea Pietrele

Marcajul de la baza traseului

Depasirea hornului din a doua lungime

Finalul traseului
 Valcelul ce ne coboara la baza peretelui

Dupa ce ajungem pe varf coboram pe un valcel mai abrupt pana la baza peretelui cu intentia de a urca si Creasta Vulturilor. Ajunsi la baza traseului constatam ca vremea nu o sa mai tina mult cu noi si hotaram sa ne intoarcem in tabara. Cand ajungem langa corturi incepe sa ploua si ne felicitam ptr. decizia de a nu mai urca si al doilea traseu.

Vineri Ioana ramane in tabara sa-si odihneasca genunchiul, eu cu Octavian si Catalin alegem o tura de drumetie: Lacul Bucura - Lacul Florica - Taul Agatat - Saua Judele - Lacul Zanoaga - Taul Urat - Taul Rasucit - Culmea Slaveiului - Lacul Ana - Lacul Bucura
Vremea astazi nu prea mai tine cu noi si ne tine cam toata ziua in ceata, cu scurte pauze de vizibilitate, suficiente cat sa ne bucuram de peisaj.
La lacul Florica ne bucuram de niste pui de marmota care nu prea stiu de frica omului stand la plaja pe stanci. Sub Saua Judele avem vizibilitate, cateva capre sprintene se ascund dupa varf cand ne vad. In sa fiind vizibilitate baietii se hotarasc sa urce si pe vf. Judele si sa faca cateva poze, ajunsi pe varf ii acopera o ceata deasa de nu se mai vede la cativa pasi. De aici si pana la lacul Zanoaga n-am mai vazut nimic cu exceptia unor capre, care fara sa vrem ne-am interpus intre pui si mama.

Pui de marmota ceva mai nefricosi decat adultii

Taul Agatat
 Varful Judele

Taul Caprelor si Taul Iezilor

La lacul Zanoaga ceata s-a ridicat suficient cat sa putem admira lacul si sa facem cateva poze. Aici am facut o pauza la cabana salvamont unde am mai stat la povesti cu cei doi salvamontisti de acolo, apoi am plecat spre vf. Slavei. De la Taul Rasucit poteca urca pe culmea Slaveiului la cca 100 m sub varf, din cauza norului negru care se lasa pe varf am ales sa nu mai continuam urcarea pe varf si creasta pana in Saua Judele si sa ne retragem pe poteca marcata de pe Culmea Slaveiului pana la Lacul Ana.
La lacul Ana o gasim pe Ioana la o sedinta foto, facem si noi o pauza acolo si dupa o jumatate de ora incepe ploaia care ne goneste la corturi.

Lacul Zanoaga

Doua forfecute (masculul rosu, femela galbena)
 Refugiul Salvamont Zanoaga

Taul dintre jnepeni

Taul Urat
  Taul Rasucit

Taul Urat si Taul Rasucit

Lacul si Pintenul Slavei

Seara iesim la o sedinta foto pe malul lacului Bucura, o plimbare pana la stana de unde cumparam o sticla de 2 lt. de lapte proaspat pe care il savuram cu gandul la bere.

Oglinda
 Oglindindu-se in lacuri... Custura Bucurei

Zbor
 Scena din filmele chinezesti

Sambata dimineata Ioana si Catalin se duc pana la Lacul Florica ptr. o sedinta foto cu marmote si cascada de la lacul Viorica, dupa care coboram cu totii la masina, unde gasim parcarea plina ochi si cu greu reusim sa coboram din rezervatie din cauza masinilor care urcau la Poiana Peleaga.

Cascada ce se varsa din Lacul Florica in Lacul Viorica

uff, nu prea pot sa ma scarpin

Dupa o pauza de masa la Ciopeia ne despartim de Ioana si Catalin la telescaunul din Parang, ei urmand sa mearga cateva zile si in Parang, noi plecam spre Pestera Muierii unde avea Octavian o restanta la o surplomba.

Mai multe fotografii in album aici.

Jurnalul foto al lui Catalin Cretu aici

A fost o saptamana frumoasa cu vreme buna ziua si ceva ploaie seara. A fost atat de frumos ca week-end-ul urmator a venit tot in Retezat ptr. a ne lua restantele din aceasta saptamana.